.

.

ازدواج و مسئولیت هاش

مامان به تازگی واژه ی ازدواج سفید به گوشش خورده و اندک توضیحاتی که یکی از خانم های محله موقع پیاده روی های شبانه اشون براش گفته به شدت فکرشو مشغول و آشفته کرده! پرسید میدونی چیه؟ گفتم آره تو مدرسه دو سه باری معلم دین و زندگی برامون درموردش حرف زده بود! خیالش که از بابت میزان بزرگ بودنم راحت میشه نگرانیشو باهام درمیون میذاره و رو سینه اش میکوبه "دیگه خیلی سخت شده زندگی" سعی میکنم یجوری ازش پنهان کنم که این قضیه خیلی هم عادیه برام! حداقل اونقدری سالهای زیادی از دونستن این مسئله برام گذشته که دیگه ازش تعجب نمیکنم! براش توضیح میدم که قوانین ازدواج باعث به وجود اومدن این نوع ازدواج شدن! قوانینی مثل مهریه برای مردها ازدواج رو سخت کرده و قوانینی مثل حق طلاق، حق تحصیل، حق اشتغال، حق خروج از کشور، حق حضانت فرزندان و حق تعیین مسکن هم برای زن ها ازدواج رو سخت کرده!!! چهارتا امضا میزنی و علنا خودتو برده ی حلقه به گوش طرف مقابلت میکنی! عشق کجاست؟ عشق همون اولش که اعتماد بین دو طرف تبدیل به قرارداد میشه ترک برمیداره و بعد از مدتی هم بین مشکلات اقتصادی کمرش میشکنه! چی میمونه؟ همین امضاهایی که تورو برده ی همسرت کردن! و زندگی لبه ی پرتگاه همینجور پیش میره! ادامه دادن زندگی دو نفره وقتی به درد میخوره و ارزش داره که به خاطر دوستداشتن و دوستداشته شدن باشه به خاطر درک متقابل و محبت و احترام بین دو طرف باشه نه به خاطر چندتا امضای تو خالی که دو نفر رو به هم زنجیر کرده جوری که دونفر فقط همدیگه رو تحمل میکنن تا مجبور به طلاق نباشن! مشکل از قوانینه مامان! تا حدودی قانع میشه اما باز میگه خانواده هاشون مقصرن :))))

 

پیـ نوشت: من با میم هنوز درمورد اینا حرف نزدم! تا الان فکر میکردم زوده، از الان به بعد میترسم مثل من فکر نکنه و تصمیم به تابو شکنی نگیره!

پیـ نوشت: میدونستید شرطی به اسم شرط منصف وجود داره که شما میتونید اونو توی عقدنامه اتون قید کنید؟ این شرط میگه که کلیه اموالی که زوجین پس از ازدواج به دست آورده اند به نسبت مساوی بین آنها تقسیم میشود! این شرط بهتراز مهریه نیست؟! شما اگه با عشق تصمیم به ازدواج گرفته باشی موقع طلاق بد همسرت رو نمیخوای حتی اگه کلی اذیتت کرده باشه! 

۰ 🌱
Erfan & Mlychk